1.07.2013

Znajdź dodatkowy czas

Nie marnuj czasu! - to moje tegoroczne postanowienie. Wykorzystywanie czasu za dnia do wykonani powierzonych mi zadań i obowiązków, a także tych, które sam sobie narzuciłem. Marnowanie czasu to moja największa wada, spędzam godziny, a nawet dnie na nic nie robieniu, po to by w ostatniej chwili zabrać się za coś, co w ostateczności porzucę z braku chęci i czasu.

W tym roku postanowiłem to zmienić, a swoimi chęciami i zapałem chciałbym zarazić was i pokazać wam kilka moich sposobów na zdobycie dodatkowego czasu, kilku godzin w ciągu dnia.

1. Telewizja
Nie sprzeciwiam się telewizji. Nie mówię że powinieneś wyrzucić telewizor z swojego domu, lecz abyś go ograniczył. Ja uwielbiam oglądać telewizje, jestem uzależniony od oglądania seriali. Obecnie postanowiłem zredukować liczbę kanałów na swoim telewizorze z ponad 150 do zaledwie 26 by mnie nie kusiły. Dodatkowo ustaliłem sobie limit na dzienne oglądanie - 90 min.

2. Internet
Znowu nie mówię żebyś przestał używać internetu. Jedynie abyś ograniczył jego użytkowanie na przykład do trzech godzin na dobę. Nadal będziesz używał internetu, jednak ograniczenie spowoduje że będzie to bardziej produktywne użytkowanie. Nadal będziesz robił rzeczy, które lubisz, jednak tym razem bardziej się na nich skupisz.

3. Wstawaj wcześniej
Wszyscy zawsze powtarzają że wstając rano wcześniej mamy dłuższy dnień. U mnie to się jednak nie sprawdza, ponieważ należę do osób, które wolą spać w dzień a pracować w nocy, więc postanowiłem odwrócić tę zasadę, skróciłem nieco swój sen, jednak zamiast wstawać wcześniej - kładę się później.

4. Zminimalizuj rekreację
Poprzez ograniczenie wyjść na imprezy, do kina czy gdziekolwiek. Zyskamy więcej czasu ale i także pieniędzy. Kolejny raz to powtarzam, ale nie chodzi mi o to abyś całkiem przestał chodzić na imprezy, ale na przykład zamiast chodzić w każdy piątek, zacznij chodzić w co drugi piątek.

5. Magazyny i czasopisma
Przestań marnować czas na czytanie mało ambitnych gazet i serwisów plotkarskich. Jest to jeden z największych pożeraczy czasu

Sam sobie jednak dobrze zdaję sprawę, że z każdej możliwej czynności mającej na celu podnieść naszą produktywność czy pomóc zyskać dodatkowy czas znajduje się jakieś wyjście. Gdy odłączyłem sobie internet by bardziej skupić się na nauce na kolokwium - zacząłem układać pasjansa. Gdy ograniczyłem liczbę kanałów w telewizorze by mnie nie rozpraszały podczas nauki, to piosenki na POLO TV zaczynały być bardziej interesujące niż moje notatki.

3 komentarze:

  1. Ja zawsze zostawiam duzo mojego czasu przy komputerze..niestety. Ciekawy blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenne rady, niektóre już od jakiegoś czasu stosuję:) Mam to szczęście, że nie przepadam za spędzaniem czasu przed telewizorem :P

    OdpowiedzUsuń
  3. POLO TV? Niech Bóg ma Cię w opiece :D .
    Jeśli chodzi o rekreację, to zależy, jak ona na Ciebie wpływa. Chyba nie ma sensu jej ograniczać, skoro generuje pokłady pomysłów, dobrego samopoczucia i motywacji do pracy, prawda? Oczywiście zakładając, że tą motywację wykorzystamy do realizacji pomysłów ;) .

    OdpowiedzUsuń