11.04.2013

8 reklam, które zmienią Twoje życie!

Jeśli oglądasz telewizję, a wiem że co jakiś czas Ci się to zdarzy, to pewnie zauważyłeś że czasem między reklamami rzeczywiście leci jakiś film.

Ja oglądam w telewizji wyłącznie 2 lub 3 programy w tygodniu, nie przepadam za polską telewizją ponieważ jest ona słabych lotów, a ostatnie produkcje naszych rodzimych stacji w cale nie wyciągają mnie z tego przekonania.

Dzisiaj zebrałem 8 najlepszych i najbardziej inspirujących reklam jakie widziałem. Kolejność nie jest przypadkowa, bardzo wam polecam numer 7, jest niesamowita.

#1. Pingwiny (BBC)
Pierwszy raz kiedy oglądałem "niezwykłe pingwiny" myślałem że cała moja dotychczasowa edukacja legnie w gruzach, zawsze na lekcjach przyrody nauczycielka mówiła "pingwiny nie latają". Na szczęście była to sekundowa myśl, nie biegałem po mieście i nie krzyczałem że źle nas uczono przez całe życia - chociaż można się tego po mnie spodziewać.

Reklama ta została wypuszczona przez stacje BBC w prima aprilis w celu promocji ich internetowego odtwarzacza. Krótki filmik pokazujący nie tylko pingwiny, które lecą nad chmurami, ale są zdolne do podróży na inny kontynent, odniósł błyskawiczny sukces.

Chociaż to tylko fantazja, reklama w pewnym stopniu odnosi się do naszych przekonań, czy są one rzeczywiście tak prawdziwe, jak myślimy całe życie. Każdy ma wiele własnych przekonań, które pozwalają mu zrozumieć jak świat funkcjonuje, jednak z drugiej strony są jedną z tych rzeczy, które nas ograniczają.

#2. Dobre rzeczy w życiu (Cheers Bear, Tajlandia)
Każda z tych 3 reklam jest według mnie niesamowita i przeładowana ogromem pozytywnej energii, tak właśnie powinniśmy się cieszyć z każdej najmniejszej rzeczy.

Obecnie puste miejsce na parkingu przyjęliśmy jako pewniak, jednak jak życie staję się lepsze, kiedy uda nam się znaleźć na zatłoczonym parkingu jedno wolne miejsce. Jakie drobiazgi sprawiają że się uśmiechasz? Dzięki czemu Twoje życie nabiera kolorów? Doceń to wszystko!

#3. Wymówki (Nike)
Matt Scott amerykański koszykarz, rozszczep kręgosłupa spowodował że nigdy nie będzie chodził.

Jednak nic nie powstrzymało go w życiu. Od 14 roku życia nie przerwanie gra w kosza, odnosząc sukcesy i prowadząc swoją drużynę do zwycięstwa. Trzy razy brał udział w paraolimpiadzie. W 2007 roku mając 21 lat zdobył złoto na paraolimpiadzie w Brazylii.

W reklamie Matt wymienia całą masę wymówek, które ludzie mówią aby zrezygnować z pewnych czynności. Zawsze można znaleźć wymówkę na nawet najgłupszą rzecz. Jednak poco się samemu ograniczać i rezygnować z swojego życia? Jeśli zadamy osobie używającej nałogowo wymówek pytanie "Dlaczego nie osiągnąłeś zamierzonych celów w życiu?" prawdopodobnie odpowie ona "Byłem zajęty czymś innym".

#4. Wyzwanie (Saga)
Każdy w swoim życiu doświadczył strachu. Jedni przed występem publicznym, inny przed wejściem do morza lub podczas zwykłej rozmowy z kimś nowo co poznanym.

Czy istnieje coś czego się obawiasz w swoim życiu? Strach przed przywiązaniem? Strach przed utratą? Strach przed odrzuceniem? Strach prze porażką?

Zadziwiające jest że gdy konfrontujemy się z swoim strachem, stajemy przed nim twarzą w twarz - on znika. Strach jest również określanym mianem fałszywego wyobrażenia. Czy jesteś gotowy aby się od niego oderwać?

#5. Myśl inaczej (Apple)
Każdy z nas od zawsze ma w sobie moc aby zmienić świat. Nie ma jednak powodów wątpią w to że każdy z nas zmienia ten świat codziennie.

Jednak pytanie powstaje dotyczące "Jak chcesz zmienić świat?" "Jaką rewolucje chcesz rozpocząć?"

Wykorzystaj nie ograniczone zasoby, które są w Tobie. Pamiętaj granicą twoich możliwości jest tylko niebo.

#6. Prawdziwe Piękno (Dove)

Prawdziwe piękno jest w różnych kształtach, formach i rozmiarach. Piękno nie ogranicza się tylko do jednego sprecyzowanego wyglądu. Do bycia pięknym liczy się również to co masz w środku. Czy chcesz pomóc innym? Czy masz pasję i chęć do rozwoju? Czy masz marzenia?

Z ludźmi nie jest tak jak z szklankami w Ikei.Wszystkie są ładne i takie same, ale gdy trafi się pęknięta, zostaje nazwana "brzydką" i nikt jej nie chce. Nie ma brzydkich ludzi, każdy jest inny i każdy jest piękny na swój własny sposób.

#7. Zabłyśnij (Pantene, Tajlandia)

Reklama, która trwa 4 minuty i dodatkowo opowiada historię, jest dość rzadko spotykana.

Nie ważne kim jesteś, jak wygląda Twoje życie, czym się zajmujesz, masz takie same prawa, a co najważniejsze możliwości jak każdy inny człowiek na świecie. Wystarczy trochę wiary i determinacji, a cały świat padnie przed Tobą. Najwyższa pora abyś uwierzył w siebie, rozwinął skrzydła i zabłysnął jaśniej niż supernova. Żyj pełnią życia, a wygrasz świat.

#8. Rak (Nike)

Lance Armstrong i jego przemowa z 1996 roku została wykorzystana w reklamie Nike. Ogłosił on w tedy że w wieku 25 lat zdiagnozowano u niego raka jąder z przerzutami do innych organów. Jednak wszyscy obecnie doskonale znamy prawdę na temat leków zwiększających wydajność, które zażywał. Przez te substancje został pozbawionych swoich siedmiu tytułów zwycięscy Tour de France.

Jednak nie zmienia to faktu że facet pokonał raka, przy czym osiągnął masę niesamowitych rzeczy. Zapomnimy o tym że oszukiwał, liczy się to że się nie poddał, nie załamał, nie płakał dzień i noc, ale działał.


9 komentarzy:

  1. Świetny post, wzruszyłam się i przyznam że kilku reklam nie znałam wcześniej - a to bardzo wielka szkoda, bo są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały post!!!
    Mnie wzruszyły pingwiny - z humorem, bez patosu ale tak jak piszesz - można odczytać ją również inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie reklamy, zwłaszcza reklamę Nike (naprawdę dała mi wiele razy powód by palnąć się w łeb za te moje wymówki) oraz reklamę Dove (chyba za bardzo się z nią utożsamiam haha). Aż żal, że praktycznie nie widujemy ich na co dzień, zamiast tej durnowatej papki reklamowej jaka jest nam dostarczana.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne, motywujące reklamy. dzięki takim małym rzeczom chce się żyć, kilka minut poświęconych na obejrzenie i uśmiech na twarzy do końca dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam reklamę Nike i Dove!
    Dorzuciłabym jeszcze kilka, niekoniecznie telewizyjnych. Podobała mi się np. billboardowa "wojna" Audi i BMW w Santa Monica :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się dokładnie tak samo kiedy uda mi się znaleźć miejsce do zaparkowania u mnie pod blokiem ..;)
    A reklama ze strachem w postaci wilka ... wow, ona naprawdę zmieni moje życie. dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jednak co dobra kreacja to dobra kreacja :) Wszystkie reklamy MISTRZ♥
    Mnie ostatnio oczarowała reklama papieru toaletowego Regina, która aktualnie leci u nas w tv :D Emma :DDD
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  8. Reklamy to totalny temat rzeka.
    Z nowych mam jednak swojego jednego faworyta: reklama Chanel no.5 z Bradem Pittem w roli głównej. Majstersztyk.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się. Są reklamy, które potrafią naprawdę wiele zmienić i natchnąć nas do czegoś większego :)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    OdpowiedzUsuń